Świetnym przykładem zastosowania narzędzia którym są panoramy a tym samym spacery wirtualne 3D są przestrzenie biurowe, hotele, muzea, hale wystawowe, nieruchomości np deweloperskie itp. Hotel, który chce zachęcić do odwiedzin idealnie może zaprezentować najciekawsze miejsca aby upewnić potencjalnego klienta, że jest czysto, design jest ciekawy, pomieszczenia obszerne a np spa czy basen pięknie się prezentują. Muzeum może stworzyć wirtualny spacer i dzięki temu, że zobaczy część ekspozycji na wystawie zachęci widza do odwiedzin na żywo. Spacery wirtualne 3D to obecnie najpopularniejsza i najbardziej spektakularna forma fotografii przestrzennej i reklamowej. Doznania wizualne są tak mocne, że nawet na profesjonalistach robią wrażenie.
Najpopularniejszą obecnie formą spacerów wirtualnych jest muzealny spacer wirtualny. Wyróżniamy tu dwa rodzaje spacerów – ekspozycji stałej jak i wystawy sezonowe. Idealnym i szybkim rozwiązaniem jest uwiecznienie każdej wystawy w postaci spaceru wirtualnego z pełnym opisem wszystkich eksponatów muzealnych. Uwiecznienie opisu eksponatów może odbywać się za pomocą kilku sposobów np. punkt informacyjny w postaci opisu, zdjęcie eksponatu z nazwą i opisem, film prezentujący ruchome elementy eksponatu lub np wywiad z autorem eksponatu, link do strony szerzej opisującej eksponat ale może też być do model sferyczny 3D lub prezentacja obrotowa 360 stopni.